Escape The Fortress

O PROJEKTU

Escape The Fortress je školní projekt vytvořený během studia na PSLIB ve spolupráci s mým spolužákem Tomášem Kelbasou. Jedná se o gamebook odehrávající se ve fantasy světě, konkrétně v „opuštěné“ pevnosti, ze které se hráč snaží uprchnout. Cesta na svobodu vede skrze temné jeskyně, zrádné katakomby a samotné jádro pevnosti, kde číhá nejedno nebezpečí.

Hráč se ujímá role neobyčejného zloděje, který se pokusil ukrást Svatý Grál plukovníku Azazelovi. Ten jej však odhalil a nechal svrhnout do hluboké propasti. Úkolem hráče je dostat se zpět do pevnosti, získat Grál a uprchnout.

Hra je navržena tak, aby prostředí a nepřátelé sami napovídali, v jaké části pevnosti se hráč nachází – hráč tak nemusí sledovat jen číselné ukazatele, ale může se orientovat vizuálně podle poškození interiéru nebo síly protivníků.

Herní mechaniky

  • Inventář: hráč může získat zbraně a brnění, přičemž nové automaticky nahrazují staré. Zbraně násobí poškození, brnění zvyšuje odolnost.

  • Souboje: možnost slabého a silného útoku, využívání energie, léčení pomocí itemů a taktické použití předmětů proti nepřátelům.

  • Hádanky: některé místnosti odemykají další části pevnosti až po vyřešení logických úkolů, často s indiciemi z jiných lokací.

  • Mapa: rozdělená do tří hlavních stage s desítkami místností, propojenými klíči a speciálními itemy.

  • Bezpečnost: nelze „podvádět“ změnou URL – neplatné přesuny hráče vrací na poslední známou lokaci nebo na úvodní obrazovku.

Technické řešení

Projekt jsme byli nuceni vytvořit v Asp.Net Core, protože to byla podmínka školního zadání. Herní logika běží na serveru a hráčská data (inventář, stav boje, aktuální pozice) se ukládají do session. Herní obsah – lokace, předměty, propojení místností – je uložen v JSON souborech, což zjednodušuje údržbu a rozšiřování.

Veškerá grafika v projektu byla generována pomocí AI, což nám umožnilo rychle vytvořit vizuálně konzistentní prostředí, postavy i herní předměty.